← Timeline
Avatar
M2aAVGuuQnW
Простые слова

עו"ד דורון ניר צבי

גנרלים, נמאסתם!

צה"ל ושאר מערכות הביטחון הפכו למדגרה של קצינים בינוניים, יס-מנים, וכאלה שמרצים את מפקדיהם.

הבדיחה הצה"לית אומרת שאם לוקחים חמור שעבר קורס קצינים בה"ד 1 וקושרים אותו לעץ, וחוזרים אחרי 20 שנה, מוצאים אותו עם דרגות של אלוף משנה. ואני מוסיף משלי: אם אותו חמור ידע להתחכם ולהתיר את עצמו מהחבל הוא יישאר סגן משנה.

צה"ל ושאר מערכות הביטחון הפכו למדגרה של קצינים בינוניים, יס-מנים, וכאלה שמרצים את מפקדיהם. הקיבעון המחשבתי ואחדות המחשבה הפכו להיות הDNA של מערכות הביטחון.

מה הפלא שכמעט אין אלופים וראשי אגפים בדימוס שלא יצאו כנגד הרפורמה המשפטית?! כשקצין מילואים ראשי לשעבר - תא"ל דני ואן-בירן - דיבר כנגד המחאה (אף מבלי שיצא לטובת הרפורמה המשפטית) עטו עליו חבריו והחרימוהו. לא מדהים שכמעט אין אלופים שיצאו באופן גלוי וברור כנגד הסרבנות?! כך גם, כדוגמא נוספת, לא ניתן להסביר את זה שכמעט אין אלוף במילואים שיוצא כנגד שילוב חיילות בסיירות ושאר יחידות.

הלוחמים הפשוטים ודרג הקצונה הזוטר הם בד"כ גיבורים ועם ראש נקי, אבל ככל שעולים במעלות סולם הדרגות נותרים יותר ויותר רובוטים אחידי מחשבה עם קונספציות שמאל הזויות. מעת לעת יש הבלחות של כוכבים אשר הצליחו להתחמק מסינוני המערכת, דוגמת תא"ל ארז גרשטיין הי"ד, תא"ל שמוליק זכאי וכדו', אך הרוב המוחלט הוא פשוט שבוי קונספציות כאמור, וכנראה שהמעט הנ"ל היה מיורט בדרך לתפקיד האלוף, ראו ערך עופר וינטר למשל.

איך אפשר להסביר את זה שאין עד היום, מאז מלחמת יום כיפור ואף קודם, שום גנרל שלקח אחריות על מחדל כלשהו והתפטר מעצמו (זולת תא"ל ארז צוקרמן שתמיד היה גיבור, גם במעש וגם בלקיחת אחריות על כישלונות אוגדתו במלחמת לבנון השנייה)? איזו מין תרבות אירגונית התפתחה בצה"ל ולפיה הכישלונות יתומים ואילו להצלחות אבות רבים?

ויותר מכך, המערכת קידמה קצינים כושלים בלא להניד עפעף. כך למשל בני גנץ שהיה מפקד אוגדת איו"ש כושל בראשית האינתיפאדה השנייה, קיבל בעיטה למעלה ומונה לאלוף פיקוד צפון. האלוף אודי אדם שהיה אלוף פיקוד צפון כושל במלחמת לבנון השנייה הפך להיות מנכ"ל משרד הביטחון ועוד, כהנה וכהנה.

מאז ימי רפול (רפאל איתן ז"ל) התחושה היא שכל רמטכ"ל רק רוצה שמשמרתו תיגמר בשקט. רפול היה אחרון הרמטכ"לים עם סכין בין השיניים. הקצינים הגבוהים בולמים כל העת את הדרג המדיני ומייבשים אותו.

אף את הפצצות הכורים הגרעיניים באיראן שנתניהו וברק (כשהיה שר הביטחון שלו) דחפו קדימה, ומי שבלם אותם לפי הפרסומים היו הרמטכ"ל גבי אשכנזי וראש המוסד מאיר דגן, אשר הדליפו את העניין לנשיא אובמה בכדי שיסכל את ההפצצה, כפי שאכן היה.

כשראש הממשלה לשעבר, יצחק שמיר, התריע על כך שאם נצא מעזה נקבל קטיושות על אשקלון וצוללנים בזיקים, התקשורת וכל הלשעברים הבכירים צחקו על הקשיש שלא מבין דבר. איך יתכן שלא קם שום אלוף לגבותו? איך יתכן שלא היו אלופים ששמו את דרגותיהם על השולחן והתפטרו לפני ביצוע תוכנית ההתנתקות?! כולם עדר כבשים אשר גבורתם עמדה להם רק בצעירותם, וזקנותם מביישת את בחרותם.

עכשיו שכל תפיסת הביטחון של עוטף עזה קרסה, כמו קו בר לב, המחדל הוא אמנם בראש ובראשונה מודיעיני, אבל גם כל הקונספציות השמאלניות שהובילו לתפיסת ביטחון זו והשתלטו על ראשי צה"ל והמדינה נמצאות בשורש המחדלים והרע.

איך אין אלוף אחד, ולו במילואים, שלא אמר שצריך להכנס לעזה ולמגר את שלטון החמאס?! איך פתאם כעת זה נהיה לגיטימי? צריכים להירצח 300 אזרחים בשביל זה?! למה לא היה עוז לתמורה בטרם פורענות? אין זאת כי אם קליקה סגורה שלא סובלת דעה אחרת, ושלא מקבלת כאפשרית את ה'איפכא מסתברא'.

בחודשים האחרונים מרבים בשמאל לקשקש על 'חוזה' שהופר בין המדינה לבין אזרחיה. ואני רוצה לדבר כאן על חוזה אחר - החוזה עם צה"ל שלפיו הוא מקבל מליארדים רבים של שקלים מעמל כפיהם של אזרחי ישראל ואמור לספק כנגד כך ביטחון. החוזה הזה הופר באופן יסודי. בדרום הארץ הופקר לכנופיות טרור. כמה ערבושים עם טויוטות היילקס עשו צחוק מצה"ל והשב"כ, והמחדל וההפתעה גדולים מאלה של פרוץ מלחמת יום הכיפורים. אין עוד שום מוצר בשוק שקונים כל כך ביוקר ומקבלים תמורתו כה מעט.

לכן אני מבקש מכל הגנרלים המלומדים שמציפים את אולפני התקשורת, ומכל הפרשנים הגאונים, שאמרו לנו עד שבוע שעבר כי חמאס מורתע ולכן הוא לא השתתף במבצע 'מגן וחץ' ועוד כל מיני קשקושים חסרי בסיס כאלה, אנא שבו בשקט בבתיכם ושיתקו! נמאסתם!

ועובדה אחרונה לסיום: אלוף פיקוד הדרום המכהן כיום - ירון פינקלמן - הוא מי שהיה ראש לשכת הרמכ"ל דן חלוץ בעת ההתנתקות. אולי זה מסביר את הכל.

https://www.inn.co.il/news/615973

💯💡3
To react or comment  View in Web Client