← Timeline
Avatar
M2aAVGuuQnW
אביגדור קהלני: יותר גרוע מיום הכיפורים

פה נוצר מצב חדש, נוצר מצב שבו המדינה לא הייתה. לא הייתה

"דבר כזה זה לא להאמין. אני עכשיו לא מחפש את האשמים, אבל מדינה לא הייתה, אנשים זועקים מתוך ממ"דים עשרות שעות".

"בנו את הטנקים הכי טובים בעולם, ויש F35, יש את המצלמות הכי טובות בעולם... ובסוף אנשים נכנסים ברגל, באופניים, פשוט מדינה בטויטות".

"דבר כזה לא היה. אולי היה ב-39' או ב-29' שככה ערבים שחטו יהודים. מישהו ציפה שהם לא יתנהגו כמו חיות? הם חיות! חיות מהלכות על שתיים".

"מה יגיד אזרח שישן בבית באופקים, 30 קילומטר מהגבול. 30 קילומטר מהגבול! ובאים אליו הביתה".

https://www.inn.co.il/news/616079

👍😠3
To react or comment  View in Web Client
Comments (2)
Avatar

חגי הוברמן

מלחמת שמחת תורה או איך שלא יקראו למלחמה הזו, יצרה כבר כמה וכמה תקדימים שמעולם לא היו בהיסטוריה של מדינת ישראל.

בין היתר, זו המלחמה הראשונה מאז קום המדינה שהיא מתנהלת מתוך חוסר אמון מוחלט של הציבור בהנהגת המדינה, הן המדינית והן הצבאית. יותר ממלחמת יום כיפור, הרבה יותר ממלחמת לבנון הראשונה.

במלחמה הזו נשחקו שתיים מאבני היסוד של הביטחון הלאומי שנוסחו עוד בימי בן-גוריון, ושימשו בסיס לכל המלחמות עד כה: יוזמה, והעברת המלחמה לשטחי האוייב.

נתחיל ביוזמה. מתקפת החמאס הפתיעה אותנו. אבל עד כה לוחמי החמאס ממשיכים להכתיב את המהלכים, ואנחנו רק מגיבים. המשפט הכי משמח אחרי הפתיחה הקשה, דומה מאד למה שקרה השבת, היה "צה"ל החזיר את היוזמה לידיו". כרגע בדרום זה עוד לא קרה.

אבן היסוד השניה, חשובה לא פחות, היתה 'העברת .המלחמה לשטחי האוייב'

ביומיים האחרונים, החמאס העביר את המלחמה לשטח ישראל, למעט התקפות מהאוויר שנדמה שהן מתבצעות כי צה"ל חושב שבלונית וזה מה שהוא יודע לעשות. עיקר הלחימה היא בצפון הנגב, במרדפים אחרי מאות המחבלים שחדרו לשטחנו, ועשרות מהם במקרה הטוב עדיין שוהים שם.

https://www.inn.co.il/news/616081

Avatar

Инициатива была потеряна уже давно, начиная с итнаткута. Сам факт итнаткута - это переход в оборонительную позицию, накрывшись "Железным Куполом" и иногда огрызаясь. И постоянное повышение порога агрессии, после которого следует реакция.

💯1
To react or comment  View in Web Client